Black Moustache
//Moustache Master ツ

Bonjour!
Hey ! Good days to you!


Welcome to my online journal . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status :Hold on. Stay strong. It gets better.♥



Review Novel : Untuk Semua Dosaku
Tuesday 6 May 2014 @ 14:53

Assalamualaikum,
Adakah kau mencintai 'cinta' atau
mencintai Pencipta 'cinta' ?


Itu quote dekat kulit depan novel. hmm
Aku suka novel ini.... TAPI... 

herm..buku ni sangat mengambil masa untuk aku habiskan..banyak kisah silam yang diceritakan..menggunakan teknik cerita..bukan teknik dialog..membuatkan aku rasa macam er....kena baca sikit2..tak boleh baca sekali gus dari pagi sampai petang..kena ada rest 2 3 jam..

kisah cinta lisa dengan azri yang penuh dengan dosa..keinsafan lisa..perubahan lisa yang azri tak boleh terima..banyak lagi lah..banyak pengajaran dari cerita ni..

Seorang gadis yang terpesong jauh dari landasan agama di bumi asing. Yang cuba mengubah diri menjadi lebih baik walaupun dipandang serong oleh mereka yang kenal sisi gelapnya. Tapi aku rasa ada benda yang pada aku tidak kena. Mungkin kerana ada bab 'daring' yang terlalu terbuka (pada akulah!) menyebabkan aku rasa seperti tak wajar :(

Novel ini menguji fokus pembacaan aku. Andai hilang fokus aku boleh hilang arah! :) Aku tiada masalah dengan teknik penceritaan yang tidak mengikut kronologi, tapi adakalanya ia tidak bagus untuk pembacaan aku yang kadang kala terleka (hilang fokus) sebentar dan harus membaca semula yang membuatkan aku tidak gemar.
 Tapi aku puji cara penulis membuat cara terjemahan. Bijak!

konklusinya..meluntur buluh biarlah dari rebungnya..muhasabah diri..percaya Allah itu ada..kita dah besar, ada akal dan boleh berfikir..boleh beza mana baik mana buruk..berfikirlah sebelum bertindak..fikir tentang ibubapa kita yang dah membesarkan kita..

Allah sentiasa menerima hambaNya yang bertaubat..tiada istilah terlambat...

3 1/5 stars.

It is a good book (with the but's, of course!).

Too much foreign words (in this case, Deutch and English) in Malay novel sometimes irks me.

The flashback scenes, err that confuses me.

Well it's just my personal opinion :)







|